Geopolitical Research Institute(GRI)/Εταιρεία Γεωπολιτικών Ερευνών(ΕΓΕ)

Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2012

Ισλαμική αλληλεγγύη στις επιδώξεις της ευρωπαϊζουσας Τουρκίας

Κοστούμι  στα μέτρα της τουρκικής πλευράς, συνιστά το ψήφισμα-απόφαση της έβδομης συνόδου της Κοινοβουλευτικής Ένωσης του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας, που πραγματοποιήθηκε στην Ινδονησία. Σε ένα διεθνές πολιτικό φόρουμ, στο οποίο ενίοτε υποστηρίζονται οι τουρκικές θέσεις στο Κυπριακό, το ψήφισμα εκφράζει τις επιδιώξεις της Άγκυρας με φόντο τα σημερινά δεδομένα.

Στο ψήφισμα σημειώνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
Πρώτο, διατυπώνεται ο ισχυρισμός ότι «οι έρευνες των Ε/κ για φυσικό αέριο και πετρέλαιο επηρεάζουν αρνητικά τη διαδικασία των συνομιλιών για το Κυπριακό».
Δεύτερο, υποστηρίζεται η πρόταση του κατοχικού ηγέτη Ντερβίς Έρογλου, για τη δημιουργία μιας επιτροπής υπό την εποπτεία των ΗΕ για το θέμα του φυσικού αερίου.
Τρίτο, υποδεικνύεται ότι η διαδικασία των απευθείας διαπραγματεύσεων, «δεν πρέπει να είναι ‘’ανοικτού τέλους’’».
Τέταρτο, στηρίζει μια συμφωνία «για μια δίκαιη, μόνιμη ομοσπονδιακή λύση στη βάση της διζωνικότητας και της πολιτικής ισότητας όπου θα συνεχίζονται οι συμφωνίες εγγυήσεων» και αντικρίζει θετικά τις «θετικές προτάσεις της τ/κ πλευράς».Στο περιεχόμενο του ψηφίσματος γίνεται αναφορά σε τ/κ «κράτος» και έκκληση όπως διευρυνθούν οι σχέσεις με αυτό αλλά και να στηριχθεί η άρση των λεγόμενων εμπάργκο.
Σε περίπτωση μη επίτευξης λύσης, ο ΟΙΔ κάνει έκκληση αλληλεγγύης των ισλαμικών χωρών, ώστε οι Τ/κ να ενοποιηθούν με τον κόσμο και να μην είναι «όμηροι».
Τις εργασίες της συνόδου παρακολουθεί τ/κ αντιπροσωπεία υπό τον ‘’πρόεδρο’’ της ψευδοβουλής, Χασάν Μπόζερ. Παρών ήταν και ο Πρόεδρος της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης, Τζεμίλ Τσιτσέκ.
Ο ΓΓ της Κοινοβουλευτικής Ενωσης, Μαχμούτ Ερόλ Κιλίτς, δήλωσε ότι οι Ε/κ επισκέφθηκαν την Ινδονησία και είχαν επαφές με τον ΥΠΕΞ της χώρας, ενώ σε κάθε σύνοδο είναι παρόντες Ε/κ που γνωρίζουν την αραβική και περσική γλώσσα, οι οποίοι έχουν επαφές και διανέμουν φυλλάδια σε αντίθεση με την Τ/κ αντιπροσωπεία η οποία στερείται αραβόφωνων.
Κατά τις εργασίες, ο τουρκικής καταγωγής νυν ΓΓ της Κοινοβουλευτικής Ενωσης, Μαχμούτ Ερόλ Κιλίτς, επανεκλέγηκε στην ίδια θέση.

Τσιτσέκ: «Να μη θυματοποιηθούν οι Τ/Κ»
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣτης Τουρκικής Μεγάλης Εθνοσυνέλευσης, Τζεμίλ Τσιτσέκ, μιλώντας στις εργασίες της Κοινοβουλευτικής Ένωσης του ΟΙΔ, ανέφερε πως η Τουρκία και η τουρκοκυπριακή πλευρά θα καταβάλουν τη μέγιστη προσπάθεια για την επίτευξη μιας περιεκτικής λύσης το πρώτο εξάμηνο του 2012, στο πλαίσιο του στόχου που έθεσε ο ΓΓ του ΟΗΕ.

Ο Τσιτσέκ ανέφερε ότι «δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συνεχίσει η αδικία της μη λύσης του τ/κ λαού που έχει αποδείξει με τον πιο περίτρανο τρόπο τη βούλησή του για λύση. Αυτή η στήριξη, με τις αποφάσεις του ΟΙΔ, θα συνεχισθεί με αυξανόμενες εφαρμόσιμες επενδύσεις στους τομείς του αθλητισμού, της παιδείας και του εμπορίου που θα βοηθήσουν ώστε να μην φορτωθεί το κόστος της μη λύσης η τ/κ πλευρά και με την απέναντι πλευρά, που θα αποδείξει ότι ακολουθεί μια ρεαλιστική στάση, να ανοίξει ο δρόμος για τη λύση». Ο κ. Τσιτσέκ έκανε αναφορά σε 150.000 «μουσουλμάνους Τούρκους» που ζουν στη Δυτική Θράκη, μια μειονότητα -όπως είπε- που δεν απολαμβάνει τα δικαιώματα που δικαιούται με βάση διεθνείς συμφωνίες. Ο Τούρκος αξιωματούχος έκανε εκτενή αναφορά και στην κατάσταση στη Μέση Ανατολή, καθώς και στις μουσουλμανικές χώρες μετά την «Αραβική Ανοιξη».
Source : http://www.philenews.com/ 

Σωφρονιστικό σύστημα και κοινωνική εργασία

O πρόεδρος της Διακομματικής  Επιτροπής  κ. Δημήτρης Λιντζέρης, αναφέρει ότι τα  προβλήματα στις ελληνικές φυλακές απορρέουν από τον υπερπληθυσμό των κρατουμένων σε σχέση με τις υφιστάμενες υποδομές -παραθέτει στοιχεία του υπουργείου Δικαιοσύνης για τον Ιούνιο του 2011: 11.847 κρατούμενοι για 9.460 θέσεις. Επιπλέον, κάνει λόγο για μεγάλο αριθμό αλλοδαπών (57%), μεγάλο αριθμό κρατουμένων για αδικήματα που έχουν σχέση με ναρκωτικά (34%) και για φαινόμενα διαφθοράς εντός των φυλακών. Επίσης, δηλώνει: «Ο σκοπός της ποινής πρέπει να είναι εναρμονισμένος με την δίκαιη τιμωρία αλλά και τη δεύτερη ευκαιρία. Ο σωφρονισμός του εγκληματήσαντος δε μπορεί να γίνει με εκδικητική ή εκφοβιστική στέρηση των δικαιωμάτων του και προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειάς του. Αντιθέτως η κοινωνική άμυνα της πολιτείας γίνεται περισσότερο αποτελεσματική με τη δημιουργία προϋποθέσεων, ώστε ο ίδιος ο έγκλειστος να επανεξετάσει τα κοινωνικά και νομικά όρια της συμπεριφοράς του. Η πολιτεία οφείλει να στοχεύει στην ωρίμανση του ίδιου του κρατουμένου και όχι στην αχρήστευσή του. Όμως πρέπει να τονιστεί ότι τίποτα δε μπορεί να επιτευχθεί χωρίς τη θέληση και κινητοποίηση του ίδιου του κρατουμένου. Το σωφρονιστικό σύστημα απλώς του παρέχει την αναγκαία θεσμική υποστήριξη."
Source : tvxs.gr 
Πέρα από την θεσμική ,το σωφρονιστικό σύστημα οφείλει να παρέξει ουσιαστική υποστήριξη στο θέμα της επανένταξης των κρατουμένων στην κοινωνία ως νομοταγή και χρήσιμα μέλη της.  Ο ρόλος της κοινωνικής εργασίας κρατουμένων  ως σημαντικός παράγοντας  αναμόρφωσης του ελληνικού σωφρονιστικού συστήματος, δεν έχει αξιοποιηθεί αποτελεσματικά . Στα πλαίσια της αναμόρφωσης του ελληνικού σωφρονιστικού συστήματος θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην οργάνωση της κοινωνικής εργασίας κρατουμένων ως απάντηση στην πολύπλευρη κρίση που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία από τις συνέπειες μιάς αναποτελεσματικής σωφρονιστικής πολιτικής.
                                                  
                                                  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

 Η Κοινωνική εργασία είναι σύγχρονη κοινωνική επιστήμη και επάγγελμα που επιδιώκει την κοινωνική αλλαγή, κοινωνική δικαιοσύνη και κοινωνική πρόνοια. Η κοινωνική εργασία διαφοροποιήθηκε από τις άλλες κοινωνικές επιστήμες όπως η κοινωνιολογία τόσο λόγω του εφαρμοσμένου χαρακτήρα της όσο και της συνεχούς εξειδίκευσης των κοινωνικών επιστημών στις αρχές του 20ου αιώνα. Μοιράζεται και δανείζεται θεωρίες ανθρωπολογίας, διεθνούς, κοινωνικής και κοινοτικής ανάπτυξης, ιατρικής, κοινωνιολογίας, νομικής, οικονομίας, πολιτικών επιστημών, φιλοσοφίας, ψυχολογίας κ.α. Πιστεύεται ότι η Κοινωνική Εργασία πρωτοεμφανίστηκε εξαιτίας της ανάγκης αντιμετώπισης των προβλημάτων επιβίωσης που αντιμετώπιζαν άτομα και ομάδες εξαιτίας πολέμων, οικολογικών καταστροφών, αστικοποίησης, εκβιομηχάνισης ωστόσο περιγράφονται εμπειρίες κοινωνικής εργασίες σε διάφορες χώρες από πολύ παλαιότερα. Για παράδειγμα, στην Ελλαδική ιστορία η κοινωνική εργασία έχει της ρίζες στην Αρχαία Ελλάδα τόσο από πλευράς κατανόησης του κόσμου μέσα από τα μάτια της φιλοσοφίας όσο και τις φιλανθρωπικές πράξεις και τα πρώτα ανεπίσημα προνοιακά συστήματα.
Οι κοινωνικοί λειτουργοί ασχολούνται με τη φύση, την αιτιολογία και την επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι κοινωνικά αποκλεισμένες ή καταπιεζόμενες ομάδες του πληθυσμού, ανεξάρτητα από την/ις κοινότητα/ες που ανήκουν. Ενδιαφέρονται για την επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων και την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών αποβλέποντας στην κοινωνική ευημερία και δικαιοσύνη. Ως εκ τούτου η κοινωνική εργασία σχετίζεται καθαρά με την πολιτική πράξη ως προς την εφαρμογή της. Μάλιστα μπορεί να αποσκοπεί πολλές φορες σε ριζικές, ριζοσπαστικές ή ακόμα και ανατρεπτικές αλλαγές προς όφελος των ανίσχυρων.

Source :  wikipedia