Geopolitical Research Institute(GRI)/Εταιρεία Γεωπολιτικών Ερευνών(ΕΓΕ)

Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010

Intelligence spending at record $80.1 billion in first disclosure of overall figure


Washington Post Staff Writer
Thursday, October 28, 2010; 9:06 PM

The government announced Thursday that it had spent $80.1 billion on intelligence activities over the past 12 months, disclosing for the first time not only the amount spent by civilian intelligence agencies but also by the military.
The so-called National Intelligence Program, run by the CIA and other agencies that report to the Director of National Intelligence, cost $53.1 billion in fiscal 2010, which ended Sept. 30, while the Military Intelligence Program cost an additional $27 billion.
Spending on intelligence for 2010 far exceeded the $42.6 billion spent on the Department of Homeland Security and the $48.9 billion spent on the State Department and foreign operations.
The cost of the Military Intelligence Program has always remained classified. But as undersecretary of defense for intelligence, James R. Clapper Jr., now the director of national intelligence, secured approval to release the figure.
"I pushed through and got Secretary [Robert M.] Gates to approve revelation of the Military Intelligence Program budget," Clapper told the Senate Select Committee on Intelligence in July.
In disclosing the military intelligence figure, which includes more than $3.5 billion spent in Iraq and Afghanistan, Defense Department official said no program details will be released.
ad_icon
Although an overall intelligence budget was not released last year, then-Director Dennis C. Blair told reporters in a teleconference that the overall budget was $75 billion. At that time, the officially released budget for the National Intelligence Program was $49.5 billion.
The disclosure Thursday that intelligence spending had risen to $80.1 billion, an increase of nearly 7 percent over the year before and a record high, led to immediate calls for fiscal restraint on Capitol Hill.
The new total is more than double what was spent in 2001, noted Sen. Dianne Feinstein (D-Calif.), chairman of the Senate Select Committee on Intelligence. However, that was before the terrorist attacks of Sept. 11, 2001, prompted major shifts by the intelligence community.
"I intend to identify and remove any waste and unnecessary duplication in the intelligence budget and to reduce funding for lower-priority activities," Feinstein said in a statement. She added: "It is clear that the overall spending on intelligence has blossomed to an unacceptable level in the past decade."
Rep. Silvestre Reyes (D-Tex.), chairman of the House Permanent Select Committee on Intelligence, joined Feinstein in calling for fiscal restraint on the part of the intelligence community. He said that, along with Feinstein and her vice chairman, Sen. Christopher S. Bond (R-Mo.), he had put cost controls on major systems, such as intelligence satellites, and looked forward to helping to "eliminate the waste, fraud and irresponsible use of taxpayer dollars."
The Washington Post series "Top Secret America" described the growth and spread of the U.S. intelligence community since 2001. In an interview for the series, Gates said he didn't believe the intelligence bureaucracy and its contractors had grown too large to manage. But he added: "Nine years after 9/11, it makes sense to sort of take a look at this and say, 'OK, we've built tremendous capability, but do we have more than we need?' "
Gates has commissioned a major review of the Pentagon budget, with a goal of finding $100 billion in excess spending over five years, thus reducing the growth of the Defense Department budget to about 2 percent annually excluding the costs of the wars in Iraq and Afghanistan.
CIA Director Leon Panetta told The Post that he knew intelligence spending faced reductions and that he was working on a five-year plan for his agency.
Steven Aftergood, who publishes the Secrecy News blog for the Federation of American Scientists, has pushed for disclosure of the top line intelligence budget for years. He said Thursday that the release of the new figure permits the government "to speak realistically about the level of intelligence spending."
He also said it took 30 years to get to this point, after convincing skeptics that the release of the figure would not harm national security. "I don't see now an avalanche of intelligence disclosures," he said

Turkey to sign gunship contract

Turkey and Italian-British helicopter manufacturer AgustaWestland will sign a contract this week for the company's production of nine A129 attack helicopters for the Turkish Army, the firm's top official announced on Tuesday.
Turkey already has a separate multibillion-dollar contract with AgustaWestland for joint manufacture of 51 T129 attack helicopters, a Turkish version of the A129. In addition, in the wake of increased attacks by terrorists from the outlawed Kurdistan Workers' Party that killed dozens of Turkish soldiers in June, the Ankara government decided to buy nine additional, expedited gunships from AgustaWestland.
"We expect to sign a contract for the nine attack helicopters soon," Guiseppe Orsi, chief executive officer of AgustaWestland, told reporters. He said the gunships would be delivered unarmed, and Turkish authorities would decide on the appropriate weapons to assemble on the platforms and install them. "We will deliver basic helicopters. It will be up to the Undersecretariat for Defense Industries [SSM] and the Turkish Aerospace Industries [TAI] to decide how to fill in the other equipment."
Orsi said the nine attack helicopters would be delivered in 2012, one year before AgustaWestland plans to begin delivery of the 51 T129s in the larger gunship program. He did not say how much the nine new choppers would cost, but defense analysts predict that the price for the nine naked helicopters could be less than $200 million. One defense official said AgustaWestland and TAI were expected to sign the contract for the nine choppers Thursday.
Utility helicopter program
On the nearly $4 billion planned Turkish program for joint production of 109 utility helicopters, mostly for the military and security forces, Orsi urged Ankara to choose his company in an ongoing competition with the U.S. company Sikorsky Aircraft.
AgustaWestland is proposing using the T149, a newly developed utility helicopter. Orsi said the T149's full prototype would have its first flight in January.
Sikorsky Aircraft is offering the T-70, the Turkish version of the S-70 Black Hawk International, which is in the inventories of dozens of countries worldwide including Turkey.
A top Sikorsky official announced in early October that his company had a fourfold benefit package worth billions of dollars to offer to Turkey. "If Turkey selects us for the 109-helicopter program, we will buy another 109 to be manufactured in Turkey and export them to third countries," Steve Estill, vice president for strategic partnerships at Sikorsky’s president's office, said at the time.
Sikorsky also is proposing to buy $1.3 billion worth of Turkish-made helicopter components, to set up a regional Black Hawk support base in Turkey and to invest in a future Turkish project to build a light utility helicopter, Estill said.
Orsi's press event for Turkish reporters Tuesday was designed to challenge Sikorsky's proposal. "Our competition is offering the manufacture under license of an already existing product," he said. "We are offering much, much more. We are offering Turkey the opportunity to become a joint developer of a brand new product. Turkey may become a real global helicopter player if it chooses us."
Orsi said nearly 8,000 utility helicopters are expected to be replaced with new ones in the world in upcoming decades, suggesting that his company's Turkish program could grab international orders for at least 800.
Assuming that each helicopter's acquisition price and its lifetime maintenance costs are both around $25 million, and the TUHP program takes orders for 800 platforms over the next 25-30 years, "this program would collect a total of $40 billion, half of which would go to Turkey," Orsi said.
Turkey's Defense Industry Executive Committee, the highest decision-making body on arms procurement, is expected to select the winner in December. The committee's members include Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan, Defense Minister Vecdi Gonul, Chief of General Staff Gen. Işık Koşaner and Chief Procurement Officer Murad Bayar.
Turkey's Army, Navy, Air Force, Special Operations and Coast Guard commands are among the buyers of the first batch of military utility helicopters. TAI, Turkey's main aerospace manufacturer, will be the program's prime contractor. Several other Turkish firms also will take part in production.
Presently, the Turkish military uses several types of utility helicopters. The military has more than 100 S-70s, more than 100 older U.S.-made UH-1 Hueys, around 20 French-designed AS-532 Cougars and about 15 Russian Mi-17s

Το τουρκικό «επίτευγμα» του South Stream (!) και η ελληνική αλλοπρόσαλλη πολιτική

Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται περίτρανα, ότι τα γεωπολιτικά συμφέροντα των χωρών υπερισχύουν κάθε στενού οικονομικής φύσεως υπολογισμού, με τελευταίο παράδειγμα τον αγωγό South Stream.Όπως έγινε γνωστό, ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός, η Gazprom και η βουλγαρική Energy Holding, υπέγραψαν συμφωνία που αφορά στη βουλγαρική διαδρομή του αγωγού φυσικού αερίου South Stream. Η συμφωνία περιγράφει τους όρους και το χρονοδιάγραμμα της συνεργασίας των δυο χωρών.

Τι οδήγησε τη βουλγαρική πλευρά και τον ακραιφνή φιλο-Αμερικανό πρωθυπουργό της γειτονικής μας χώρας, Μπόικο Μπορίσοφ, να προσυπογράψει έναν αγωγό τον οποίο ...πολέμησε με νύχια και με δόντια από τη στιγμή της ανάδειξής του στο πρωθυπουργικό αξίωμα, με αιχμή υποτιθέμενους περιβαλλοντικούς προβληματισμούς; Να θυμίσουμε προτού αναλύσουμε το θέμα, ότι παρόμοια επιχειρήματα προβλήθηκαν και από ελληνικής πλευράς. Θα επανέλθουμε σε αυτό.


Η εντυπωσιακή μεταστροφή της βουλγαρικής κυβέρνησης οφείλεται στο «πράσινο φως» που άναψε ο αμερικανικός παράγοντας για την υλοποίηση του σχεδίου κατασκευής του αγωγού South Stream και τη διαφαινόμενη περιθωριοποίηση όλων των σχεδίων που αφορούσαν στον ανταγωνιστικό, αμερικανικής εμπνεύσεως, Nabucco.

Ο λόγος που οδήγησε τις ΗΠΑ στην απόφαση εγκατάλειψης του Nabucco είναι προφανής: Αφενός η συνειδητοποίηση ότι χωρίς τροφοδοσία ιρανικού φυσικού αερίου ο αγωγός δεν θα μπορούσε να καταστεί βιώσιμος και αφετέρου η τουρκική συμπεριφορά! Η Τουρκία που πλέον αποστασιοποιείται διαρκώς από τις επιλογές της αμερικανικής πολιτικής σε θέματα υψίστης σημασίας για τις ΗΠΑ: στην περίπτωση του Ιράν η τουρκική πολιτική αποκλίνει εντυπωσιακά από αυτή της υπερδύναμης.

Σε συνδυασμό μάλιστα με τη στάση της απέναντι στο Ισραήλ η οποία κοντεύει να στοιχίσει στον Αμερικανό πρόεδρο Ομπάμα την επανεκλογή του (υπονομεύει την πολιτική επαναπροσέγγισης με τον αραβικό κόσμο που επιχείρησε και αυξάνει θεαματικά το εσωτερικό κόστος για την κυβέρνησή του λόγω της αυτονόητης αντίδρασης του εβραϊκού λόμπι), η κατάταξη της Τουρκίας στις «μη φιλικές» περιφερειακές δυνάμεις, ήταν απλώς θέμα χρόνου. Και ας είναι θεωρητικά, σύμμαχος στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.

Επιπρόσθετα, ρόλο έχει παίξει και η επαναπροσέγγιση με τη Ρωσία, η οποία θεωρείται δεδομένο ότι έχει θέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων το ενεργειακό ζήτημα της Ευρώπης. Δεδομένης μάλιστα της εμπλοκής αμερικανικών εταιριών στα επενδυτικά σχέδια, είναι εξαιρετικά πιθανό Ρωσία και ΗΠΑ να έχουν καταλήξει σε συνεννόηση, με τις ΗΠΑ προφανώς να έχουν αποσπάσει ανταλλάγματα σε κάποιο άλλο θέμα της υπό διαπραγμάτευση ατζέντας.

Σε κάθε περίπτωση είναι προφανές ότι βρισκόμαστε ενώπιον μιας γεωπολιτικής ήττας της Τουρκίας, η οποία θα μπορούσε να εκληφθεί και ως προειδοποιητικό μήνυμα. Ένα δίδαγμα που πρέπει να συνάγει η Ελλάδα που αυτονόητα παρατηρεί τα τεκταινόμενα με ενδιαφέρον, είναι ότι διαθέτει περιθώρια διαπραγματευτικής ευελιξίας στην εξωτερική της πολιτική, αρκεί να μην υιοθετεί μαξιμαλιστικές προσεγγίσεις, είτε από τη μία είτε από την άλλη πλευρά. Δηλαδή, αυτοκαταστροφική είναι τόσο μια θέση που δίνει την εντύπωση ότι στόχος είναι… η απαλλαγή από την αμερικανική παρουσία (πέραν από ανέφικτο, στρατηγικά θα ήταν υπό συζήτηση αν εξυπηρετεί και τα ελληνικά συμφέροντα), όσο και η ακριβώς αντίθετη, της άνευ όρων προσκόλλησης στο αμερικανικό «άρμα»!

Για να γίνουμε πιο πρακτικοί, το επιχείρημά μας είναι ότι λανθασμένη στην εφαρμογή της (όχι απαραίτητα στη σύλληψη), ήταν τόσο η πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης που δημιουργούσε την εντύπωση ότι η χώρα… αλλάζει «στρατόπεδο» (!) όσο και της τωρινής που δίνει την ακριβώς αντίθετη εντύπωση! Δεδομένης μάλιστα της προαναφερθείσας εξέλιξης με τον South Stream, το συμπέρασμα είναι ότι η Αθήνα, αν διέθετε σοβαρότητα και σοβαρούς μηχανισμούς παραγωγής και διαχείρισης πολιτικής, θα είχε υποστηρίξει με διαφορετικό τρόπο την επιλογή της να επιχειρήσει να ενταχθεί στον South Stream. Και χώρες οι οποίες διαθέτουν πολιτική και την υποστηρίζουν με σταθερότητα και μετριοπάθεια, βγαίνουν στο τέλος κερδισμένες τόσο επί της ουσίας όσο και στο επίπεδο των εντυπώσεων!

Αυτή τη στιγμή, η Ελλάδα δεν μπορεί να εισπράξει όσα της αναλογούν σε περίπτωση υλοποίησης των σχεδίων για τον South Stream και θα παραμείνει ένας δευτερεύουσας σημασίας «παίκτης», ή μάλλον ένα πιόνι στη σκακιέρα των μεγάλων. Και το ζητούμενο δεν είναι να μην αποτελείς «πιόνι» διότι η σχετική ισχύς της χώρας δεν επιτρέπει την παρούσα χρονική στιγμή κάτι πιο φιλόδοξο, αλλά τι είδους πιόνι είσαι. Διότι στο σκάκι υπάρχουν πέραν από τους στρατιώτες, τα άλογα, οι αξιωματικοί και οι πύργοι, αν υποτεθεί ότι τη θέση του βασιλιά και της βασίλισσας καταλαμβάνουν οι δυο γεωπολιτικοί πρωταγωνιστές του South Stream…

Να επιστρέψουμε όμως στην προβολή «περιβαλλοντικών» επιχειρημάτων προς τεκμηρίωση της δήθεν ανησυχίας για τις επιπτώσεις του αγωγού. Εάν ως δια μαγείας εκλείψουν οι προβληματισμοί και στην ελληνική πλευρά των συνόρων τι ακριβώς πρέπει να σκεφτούμε; Πόσοι αλητήριοι (κυριολεκτούμε σε κάποιες περιπτώσεις) θα έπρεπε κανονικά να κατηγορηθούν με βάση το νόμο περί κατασκοπείας; Βέβαια, υπάρχουν πολλοί που είναι τόσο αφελείς (για να μην πούμε τίποτε πολύ βαρύτερο) ώστε δεν χρειάζεται καν να στρατολογηθούν! Απλά, οι ενδιαφερόμενοι περιορίζονται να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους στην εκμετάλλευση των υφισταμένων στερεοτυπικών πεποιθήσεων και εμμονών των ατόμων-στόχων, δηλαδή να υπογραμμίσουν τη ζημιά στο περιβάλλον.

Εάν όμως, τονίζουμε το εάν, οι γνωστοί κύκλοι ξεχάσουν τι έλεγαν και σιωπήσουν, τότε δεν θα είναι τίποτε περισσότερο από υποχείρια ξένων συμφερόντων. Και με απλά λόγια, «στα παλιά μας τα παπούτσια» ποιων συμφερόντων, αμερικανικών, ρωσικών, ισραηλινών ή οποιονδήποτε άλλων. Η ουσία θα είναι ότι έχουν προδώσει τη χώρα τους αποδεδειγμένα και όσοι εκ των πολιτικών ταγών δεν αναζητήσουν ευθύνες ή τουλάχιστον δεν καταγγείλουν, απλά θα αποτελούν συνενόχους.

πηγή  

Από...http://geopolitics-gr.blogspot.com/2010/10/south-stream.html

Το είδαμε στο: http://anemo-milos.blogspot.com/2010/10/south-stream_26.html#ixzz13jtLXLfF

Αποκλεισµένο από την Ελλάδα το Καστελλόριζο

Μέσω Τουρκίας γίνεται πλέον ο εφοδιασµός του Καστελλόριζου, γιατί δεν εκτελούνται ακτοπλοϊκά δροµολόγια που συνδέουν το ακριτικό νησί µε τη Ρόδο!
Εδώ και 15 ηµέρες διέκοψε τα ταξίδια που εκτελούσε τρεις φορές την εβδοµάδα το οχηµαταγωγό - επιβατηγό «Πρωτεύς». Κι αυτό γιατί σταµάτησε η επιχορήγηση των δροµολογίων του από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας. Οι λόγοι είναι σχετικοί µε τη χορήγηση τραπεζικής εγγύησης στην ιδιοκτήτρια εταιρεία του εν λόγω πλοίου, που ανήκει κυρίως στον Δήµο Σύµης και που συνδέει τη Ρόδο, εκτός από το Καστελλόριζο, µε τη Σύµη, την Τήλο και την Κω.

Οι κάτοικοι στα νησιά αντιµετωπίζουν τις τελευταίες εβδοµάδες σοβαρά προβλήµατα. Μέχρι τώρα δεν έγινε αντικατάσταση του «Πρωτέα» µε άλλο πλοίο, µε αποτέλεσµα οι κάτοικοι του Καστελλόριζου να καταφεύγουν στην απέναντι τουρκική πόλη Αντίφυλο (Κας) για να εφοδιάζονται µε είδη πρώτης ανάγκης, κυρίως τρόφιµα! Μάλιστα σήµερα προβλέπεται ένας σηµαντικός αριθµός κατοίκων από το Καστελλόριζο να µεταβεί στην Αντίφυλο, όπου λειτουργεί η καθιερωµένη µεγάλη λαϊκή αγορά για να εφοδιαστούν µε φρούτα, λαχανικά και άλλα είδη διατροφής.

«Είµαστε πολλές φορές αναγκασµένοι να πηγαίνουµε απέναντι για τα απαραίτητα, αφού δεν έχουµε τακτική συγκοινωνία µε τη Ρόδο και δεν µπορεί να εφοδιαστεί το Καστελλόριζο µε είδη πρώτης ανάγκης», λέει στα «ΝΕΑ» ο Νίκος Μαλτέζος, ένας από τους λιγοστούς µόνιµους κατοίκους του ακριτικού νησιού.

Ενα την εβδοµάδα
Σηµειώνεται ότι αυτή την περίοδο, καιρού επιτρέποντος, γίνεται ένα µόνο δροµολόγιο την εβδοµάδα µε το οχηµαταγωγό «Διαγόρας» και οι περισσότερες πτήσεις µε τα µικρά αεροπλάνα συνήθως µαταιώνονται, εξαιτίας των ισχυρών ανέµων που πνέουν στην περιοχή.

Αλλά και για τις µετακινήσεις τους οι κάτοικοι είναι υποχρεωµένοι να µεταβούν στην τουρκική πόλη Φετιγέ και από εκεί προς τη Ρόδο, όπου υπάρχει τακτική συγκοινωνία. Είναι χαρακτηριστικό ότι προ ηµερών ένα ζευγάρι τουριστών από τη Σουηδία που περνούσε τις διακοπές του στο Καστελλόριζο, επειδή δεν µπορούσε να πάει στη Ρόδο ελλείψει συγκοινωνιακού µέσου, αναγκάστηκε να ναυλώσει ταχύπλοο σκάφος για να πάει στην απέναντι τουρκική πόλη κι από εκεί έφτασε στο αεροδρόµιο του Ντάλαµαν προκειµένου να πάρει το αεροπλάνο και να επιστρέψει «Τέτοιες συµπεριφορές εκ µέρους του κράτους µάς κάνουν να αισθανόµαστε πολίτες άλλης χώρας» υπογραµµίζει ο δήµαρχος του νησιού Παύλος Πανηγύρης, ο οποίος απευθύνθηκε χτες µε επιστολή του στον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, ζητώντας την παρέµβασή του.

Πήγαν να τους συλλάβουν
Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι εννέα πρώην δηµοτικοί σύµβουλοι του Καστελλόριζου επρόκειτο να προσέλθουν την περασµένη Δευτέρα στην ανακρίτρια της Ρόδου προκειµένου να καταθέσουν για µια υπόθεση του 2000 που αφορά καταπάτηση δηµοτικού ακινήτου, αλλά λόγω έλλειψης συγκοινωνιακού µέσου δεν τα κατάφεραν, µε αποτέλεσµα να εκδοθούν εντάλµατα σύλληψής τους. Την επόµενη µέρα, που πραγµατοποιήθηκε το εβδοµαδιαίο δροµολόγιο, έφτασαν στη Ρόδο συνοδεία αστυνοµικών! Πάντως µετά τις απολογίες τους και οι εννέα αφέθηκαν ελεύθεροι χωρίς περιοριστικούς λόγους, αλλά θα παραµείνουν στη Ρόδο µέχρι την ερχόµενη Τρίτη που θα γίνει (εάν βέβαια πραγµατοποιηθεί) το µοναδικό δροµολόγιο προς το Καστελλόριζο!

15 ΗΜΕΡΕΣ ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΟ
Εδώ και 15 ηµέρες διέκοψε τα δροµολόγια που εκτελούσε τρεις φορές την εβδοµάδα το «Πρωτεύς» γιατί σταµάτησε η επιχορήγηση