Geopolitical Research Institute(GRI)/Εταιρεία Γεωπολιτικών Ερευνών(ΕΓΕ)

Κυριακή, 1 Απριλίου 2012

Στρατηγικά βήματα εθνικής αποδόμησης


Γράφει ο Πελασγός ο Μιλήσιος

Οι τελευταίες ενέργειες της Suis generis Κυβέρνησης περί της λαθρομετανάστευσης, ενόψει αποφυγής του τεράστιου πολιτικού κόστους που αναμένεται να εισπράξουν
στις επερχόμενες εκλογές, καταδεικνύουν την έλλειψη γενικότερου προσανατολισμού αυτής της χώρας.
Μετά από την εισροή πάνω από 1.500.000 λαθρομεταναστών τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, κατά τις μετριο-υπολογιστικές εκτιμήσεις, οικεία βουλήσει ως επί το πλείστον των κυβερνήσεων που θήτευσαν τα τελευταία 15 χρόνια, και κάτω από τα συμπαραμαρτούντα επακόλουθα αυτής της “επιδρομής”, αφενός στην οικονομία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στην εγκληματικότητα
κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, στις λοιμώδεις ασθένειες που επεκτείνονται στις πολυπληθείς κοινωνίες, και τις ευκαιρίες των Επενδετικών οίκων να “αναβαθμίσουν” τις 
υποβαθμισμένες πιριοχές
κυρίως του ιστορικού κέντρου των Αθηνών, η κατάσταση προσέλαβε μη ελεγχόμενη εξέλιξη.
Το σενάριο που πρόκειται να εφαρμοσθεί για το επόμενο προεκλογικό διάστημα, για την ελεγχόμενη στρατοπέδευση ανά την επικράτεια, και υποτιμά τη νοημοσύνη των Ελλήνων για τη σκοπιμότητά του, και ατελέσφορο θα προκύψει ενεργοποιώντας το.
Μιά άλλη επιλογή, η μή διατάραξη της κρατούσας κατάστασης, “ελλοχεύει ο κίνδυνος” μιας αναδυόμενης πολιτικής ιδεολογίας που υποτιμήθηκε από τους κρατούντες, εξ αιτίας της λαθρομετανάστευσης.
Αποτέλεσμα ενεργειών των διαχειριστών εξουσίας χωρίς προγράμματα κι οράματα. Οι αναδεικνυόμενες τάσεις δημοσκοπήσεων, για την επιρροή της Χρυσής Αυγής επί του θέματος, δημιουργεί εκτός από πονοκέφαλο στους σχεδιαστές, των δυο μέχρι τώρα κομμάτων εξουσίας, και ανερμάτιστους σχεδιασμούς για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης.
Ο σκόπιμος ψηφισθείς νόμος απόδοσης ιθαγένειας σε λαθρομετανάστες, οι οποίοι βαπτίσθηκαν από την Κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου μετανάστες, απάλλειψε μια παράνομη κατάσταση από όλα “τα εμπόδια της νομιμότητας”. Μιας νομιμότητας, που για να χαρακτηρισθεί κάποιος επίσημα μετανάστης, εκτός ότι θα πρέπει να πληρεί τις προυποθέσεις μιας νόμιμης ζήτησης μεταναστων ενός ευνομούμενου κράτους, και τις προδιαγραφές μιας μή αλλοίωσης του Δημογραφικού status της χώρας.
Ο “πολυπολιτισμός” που εισήχθη εξ εσπερίας, λόγω του Δόγματος Χάντιγκτον περί “Σύγκρουσης πολιτισμών” (Clash of civilization), εκτός ότι ήταν κατευθυνόμενος, ήταν το επιστέγασμα της ιδεολογίας της Αμερικής ως απόρροια των πολέμων που έκανε στον πλανήτη, ώστε “να διαδώσει τη Δημοκρατία” τους.
Οι κυβερνώντες, αποδεχόμενοι ουσιαστικά το Δόγμα Χάντιγκτον, έφθαναν στο σημείο “να ευχαριστούν τους λαθρομετανάστες που προτιμούν τη χώρα μας”…
Τίθεται λοιπόν θέμα περί της αξιοπιστίας των προθέσεων των. Θέλουν να ελέγξουν ή να συσκοτίσουν την κοινωνία, στο επώδυνο αυτό πρόβλημα για τη συνοχή του Έθνους!
Ας υποθέσομε ότι υλοποιούν το …”project”. Αν ενδώσουν στην παγίδα των “στρατοπέδων”, τίθεται αμέσως μετά το “Σχέδιο Εξέγερσης”. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν στη χώρα μας ενας εσμός ΜΚΟ δίκην προβιάς, που εσωτερικά κρύβονται λυκάνθρωποι που ετοιμάζονται το “ΟΚ” για να δράσουν. Αμέσως θα εκτοξευσθούν από τα διάφορα “Παρατηρητήρια” και τις δυσώνυμες ΜΚΟ οι διεθνιστικές και Νεο Ταξικές υλακές περί… “καταπάτησης ανθρωπίνων δικαιωμάτων”.
Αν συνυπολογίσομε και τη γεωστρατηγική της περιοχής, η κατάσταση είναι ώριμη για να ξεκινήσει η αποδόμηση του Έθνους.
Το υπομόχλιο είναι έτοιμο. Και η χρηματοδότηση είναι πλούσια. Αρκούν οι Εφιάλτες για να τη θέσουν σε εφαρμογή.
Δυστυχώς είναι αρκετοί και διαθέσιμοι!!!

Περιμένοντας επενδυτικά σχέδια στον τομέα της ενέργειας


Αποφασισμένη να επενδύσει κεφάλαια σε έρευνες για κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου στην Ελλάδα δηλώνει η ισραηλινή πλευρά, καθώς «ο τομέας των υδρογονανθράκων στη χώρα μας κρύβει τεράστιες δυνατότητες». Αλλά πρώτα θα πρέπει να γίνουν μια σειρά από ενέργειες που θα διευκολύνουν τις επενδύσεις, από το να αποκτήσει ελεύθερη πρόσβαση ο κάθε ενδιαφερόμενος στα δεδομένα του εθνικού αρχείου υδρογονανθράκων, μέχρι να καθιερωθεί ένα απλό φορολογικό καθεστώς, και το κυριότερο να καταρτίσει και παρουσιάσει η ελληνική κυβέρνηση στη διεθνή επενδυτική κοινότητα ένα στρατηγικό σχέδιο με τα στάδια, το χρονοδιάγραμμα και το πώς βλέπει την αξιοποίηση του φυσικού της πλούτου σε μακροχρόνιο ορίζοντα.
Τα λόγια ανήκουν στον Γκίντεον Τάντμορ, επικεφαλής της ισραηλινής εταιρείας Delek Drilling, που μαζί με την αμερικανική Noble επένδυσαν δισεκατομμύρια δολάρια και ανακάλυψαν τα περίφημα κοιτάσματα Tαμάρ και Λεβιάθαν στο Iσραήλ και το κοίτασμα Aφροδίτη στην Kύπρο.
Στη συνέντευξή του στα «ΝΕΑ», ο κ. Τάντμορ περιγράφει τους όρους και τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες η εταιρεία θα εμπλακεί σε έρευνες στον ελλαδικό χώρο, μιλά για τα βήματα που πρέπει ακόμη να κάνει η ελληνική κυβέρνηση για να προσελκύσει διεθνή κεφάλαια, καθώς και για μια συνολική στρατηγική έρευνας στον τομέα των υδρογονανθράκων, για την οποία, όπως χαρακτηριστικά λέει, «ακόμη δεν την έχω δει».





Στο συνέδριο του «Economist» μιλήσατε για ενεργειακή άνοιξη που εξαπλώνεται από το Ισραήλ προς την Κύπρο. Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και με την Ελλάδα;
Σαφώς αλλά για να γίνει αυτό, πρέπει να κατανοήσει και η ελληνική κυβέρνηση το μέγεθος της ευκαιρίας και να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες που είναι απαραίτητες για να διευκολύνει εταιρείες και σχήματα του ιδιωτικού τομέα που ενδιαφέρονται να επενδύσουν κεφάλαια. Επίσης, πρέπει να παρέχει στους ξένους επιχειρηματικούς ομίλους τα επίπεδα σταθερότητας που είναι απαραίτητα για οποιαδήποτε επενδυτική απόφαση. Εγώ με βάση και τη δική μας εμπειρία, ως Delek - της εταιρείας που άρχισε τις έρευνες στη θαλάσσια περιοχή του Ισραήλ, ανακάλυψε τα κοιτάσματα Tαμάρ και Λεβιάθαν και εν συνεχεία επεξέτεινε τις έρευνές της μαζί με την αμερικανική Noble στο Οικόπεδο 12 της Κύπρου - παροτρύνω την ελληνική κυβέρνηση να διδαχθεί από την εμπειρία μας. Τι θέλω να πω; Για να προχωρήσουν οι έρευνες υδρογονανθράκων στην Ελλάδα, μια χώρα που δεν έχει τη δική μας εμπειρία, απαιτείται μία σειρά από προϋποθέσεις, με κυριότερο ένα ισχυρό θεσμικό πλαίσιο ικανό να προσελκύσει ξένους επενδυτές στην έρευνα και την εκμετάλλευση υδρογονανθράκων. Σας φέρνω ως παράδειγμα την Κύπρο, που δούλεψε πολύ συστηματικά και αθόρυβα, με επιμονή, υπομονή και αποτελεσματικότητα επί πολλά χρόνια σε ερευνητικό και διπλωματικό επίπεδο. Λαμβάνοντας υπόψη και την κατάσταση της Ελλάδας, η κατάλληλη προετοιμασία του εδάφους για έρευνες υδρογονανθράκων μόνο οφέλη μπορεί να σας αποφέρει. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει η ελληνική κυβέρνηση, είναι να επενδύσει όχι χρήματα αλλά στην προσπάθεια δημιουργίας του κατάλληλου περιβάλλοντος.
Ποιες είναι λοιπόν οι ενέργειες που πρέπει να κάνει η ελληνική κυβέρνηση ώστε να φτάσει σε επίπεδο ετοιμότητας, όπως αυτό που περιγράφετε;
Πρέπει να επιταχύνει τις διαδικασίες, αλλά το πρώτο και βασικό είναι να δώσει τις πληροφορίες και τα δεδομένα του εθνικού αρχείου υδρογονανθράκων. Αυτό που ακούσαμε και από αρκετούς ομιλητές στο συνέδριο του «Economist» είναι πως υπάρχουν πολλά δεδομένα από παλαιότερες έρευνες. Αυτά πρέπει να «ανοίξουν» προς κάθε ενδιαφερόμενο ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτά όλοι, είτε επιστήμονες είτε εταιρείες, με στόχο φυσικά την προσέλκυση νέων επενδυτών. Επίσης, πρέπει να ξέρουν οι επενδυτές ότι στην Ελλάδα υπάρχει ξεκάθαρο και απλό φορολογικό καθεστώς. Και το κυριότερο, πρέπει η κυβέρνηση να εκδώσει ένα χρονοδιάγραμμα για τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της Ελλάδας στην έρευνα και εκμετάλλευση πετρελαίου και φυσικού αερίου. Δεν έχω ακούσει μέχρι σήμερα κάτι γι' αυτό. Ποια είναι η διαδικασία, ποια τα στάδια, ποια τα ορόσημα. Ας πούμε δηλαδή ότι θέλω να έρθω, να επενδύσω και ότι ξεκινώ από μια συγκεκριμένη περιοχή. Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα; Δεν γνωρίζω σήμερα ποιο είναι αυτό το μακροπρόθεσμο σχέδιο που η ελληνική κυβέρνηση θέτει προς έναν ενδιαφερόμενο όμιλο προκειμένου να τον προσελκύσει για να κάνει υψηλού ρίσκου επενδύσεις στις έρευνες πετρελαίου και φυσικού αερίου, σε μια χώρα που ακόμη απουσιάζει από τον χάρτη των υδρογονανθράκων.
Εκτιμάτε ότι γίνονται βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, του στρατηγικού πλάνου όπως λέτε;
Κοιτάξτε, γίνονται κάποια θετικά βήματα, αλλά τουλάχιστον εγώ προσωπικά δεν έχω καταλάβει να υπάρχει από την ελληνική κυβέρνηση ένα ολοκληρωμένο μεγάλο σχέδιο όπως αυτό που σας περιγράφω. Η ύπαρξή του θα βοηθούσε πολύ την επενδυτική κοινότητα. Και επαναλαμβάνω ότι σας τα λέω αυτά γιατί η Delek ενδιαφέρεται και επιθυμεί, υπό τις σωστές προϋποθέσεις, να επενδύσει στην Ελλάδα.
Το άλλο μεγάλο θέμα αφορά τη μεταφορά ισραηλινού και κυπριακού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη πιθανώς μέσω υποθαλάσσιου αγωγού που θα διέρχεται από την Ελλάδα.
Σωστά, αλλά προτού λάβουμε αποφάσεις, θέλουμε να έχουμε ολοκληρώσει τη μελέτη σκοπιμότητας για τον αγωγό αυτό που θα ακολουθεί τη διαδρομή από τη περιοχή των ισραηλινών κοιτασμάτων, προς την Κύπρο και από εκεί στην Ελλάδα. Το θεωρούμε πολύ ενδιαφέρον σχέδιο, απαιτείται όμως περαιτέρω ανάλυση. Αν αποδειχθεί ότι μπορεί να λειτουργήσει, τα οφέλη δεν θα τα καρπωθούν μόνο οι έλληνες καταναλωτές, αλλά η Ελλάδα θα αποτελέσει χώρα εισόδου του αερίου προς τις χώρες της Ευρώπης.
Αναφέρεστε στο σενάριο του αγωγού μήκους 1.150 - 1.200 χλμ. και χωρητικότητας 8 δισ. κυβικών μέτρων, που έχει επεξεργαστεί η ΔΕΠΑ;
Ασφαλώς, και είμαστε αποφασισμένοι να το διερευνήσουμε. Φυσικά, ένας άλλος δρόμος είναι η κατεύθυνση του αερίου προς έναν τερματικό σταθμό υγροποιημένου αερίου LNG. Οπως όμως είπα και στο συνέδριο του «Economist», αν είναι εφικτό να κατασκευαστεί ο εν λόγω αγωγός, αυτό θα εξεταστεί. Οσο για το ποια από τις δύο λύσεις έχει χαμηλότερο κόστος, είναι πρόωρο να το πούμε, αυτό θα φανεί μόνο μετά το πέρας της ανάλυσης και αξιολόγησης που κάνουμε. Μπορεί η άποψη της ΔΕΠΑ όπως διατυπώθηκε και στο συνέδριο να είναι πως ο αγωγός είναι πιο ελκυστικός, αυτό όμως πρέπει πρώτα να επιβεβαιωθεί.
Source : TA NEA