Σε μια αιφνιδιαστική κίνηση που στοχεύει στη λύση του «γόρδιου δεσμού» των ναυπηγείων, αλλά πάνω απ’όλα θέτει τον "θεμέλιο λίθο" στον Ενιαίο Ναυπηγικό Φορέα και κατ'επέκταση αποτελεί ουσιαστική πρόταση προς την κατεύθυνση επιβίωσης της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας, προχώρησε ο πρόεδρος του ομίλου Νεωρίου και Ελευσίνας Νίκος Ταβουλάρης.
Με επιστολή του που απευθύνει στους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Ανάπτυξης προτείνει μια λύση έκτακτης ανάγκης για το πρόβλημα των ΕΝΑΕ για να μην υπάρξουν ούτε απολύσεις, ούτε μείωση των ωρών εργασίας, αλλά και ολοκλήρωση του προγράμματος των υποβρυχίων. Πρακτικά προτείνει την έναρξη της διαδικασίας δημιουργίας του Ενιαίου Ναυπηγικού Φορέα, την πρόταση για τον οποίο είχε καταθέσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Στην επιστολή του προτείνει συγκεκριμένα τα εξής:
α) Η ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ θα κατευθύνει παραγγελίες πολεμικών πλοίων και εμπορικών, που δηλώνει ότι διαθέτει, στον Όμιλο με αντάλλαγμα την απασχόληση πλεονάζοντος προσωπικού των ΕΝΑΕ για την εκτέλεση των παραγγελιών στις ναυπηγικές εγκαταστάσεις Ελευσίνας/ Σύρου.
β) Το Δημόσιο να κάνει χρήση της δυνατότητας που εμπεριέχεται στη Στρατιωτική Απόφαση της 1ης Δεκεμβρίου 2010 και να κρατήσει ως δημόσια περιουσία τις εγκαταστάσεις του Σκαραμαγκά που έχουν χαρακτηριστεί ως αμιγώς «εμπορικές» με στόχο να τις «συνεισφέρει» στην προσπάθεια ριζικής αναδιοργάνωσης του ναυπηγικού δυναμικού της Χώρας.
γ) Οι ως άνω ρυθμίσεις θα αποτελέσουν και ένα ουσιαστικό πρώτο βήμα για την ένταξη και των τριών ναυπηγείων σε ένα ενιαίο λειτουργικό σχήμα και θα επιτρέψουν τόσο στο Δημόσιο όσο και στα ΕΝΑΕ να «ξεπεράσουν» τα προβλήματα με την Ε. Επιτροπή μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο να αποφανθεί επί της προσφυγής των ΕΝΑΕ (ως § 2 της παρούσης). Προς την κατεύθυνση αυτή ο Όμιλος αναλαμβάνει πρωτοβουλία επαφών με την ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ.
Στην πρόταση που είχε καταθέσει τον Σεπτέμβριο, σε δεύτερη φάση σημείωνε ότι μόλις υπογραφεί το συμβόλαιο των FREMM να κατευθυνθεί μέρος των εργασιών προς τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ).
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το θέμα πρέπει να λυθεί και άμεσα. Οι επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού είναι δεδομένες, η ύπαρξη 5.500 οικογενειών του «στενού κύκλου» των ναυπηγείων και της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και επιπλέον 10.000 οικογενειών της ευρύτερης κοινότητας των αμυντικών οικογενειών περιμένουν να ζήσουν από το πρόγραμμα αυτό. Η πρόταση είναι ρεαλιστική.
Σε ότι αφορά αυτά που ανακοίνωσε η νυν διο΄κηση των ΕΝΑΕ την Παρασκευή ότι δήθεν «δεν έχει πάρει χρήματα από το δημόσιο δεν ευσταθούν επ’ουδενί και περισσότερο περιπλέκουν τα πράγματα παρά συντείνουν προς την κατεύθυνση επίλυσής τους. Όπως ενημέρωνει το υπουργείο Άμυνας το defencenet.gr, τα ΕΝΑΕ έχουν λάβει από το ελληνικό Δημόσιο από το καλοκαίρι του 2009 συνολικά 462 εκατ. ευρώ.
Από αυτά τα 105 εκατ. ευρώ, καταβλήθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο πριν από την υπογραφή της σύμβασης 3886 (Φθινόπωρο 2010) από την κυβέρνηση της ΝΔ στην προηγούμενη ιδιοκτησία της ThyssenKrupp Marine Systems και τα 357 εκατ. ευρώ καταβλήθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο από την ψήφιση του νόμου Βενιζέλου μέχρι και σήμερα.
Σημειώνεται ότι η ΕΕ απαγόρευσε στα ΕΝΑΕ την ναυπήγηση ή επισκευή πολεμικών πλοίων τρίτων χωρών καθώς και εμπορικών πλοίων για μία 15ετία. Η απόφαση της ΕΕ της 1ης Δεκεμβρίου 2010 προκλήθηκε από έγγραφες προτάσεις του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο προσπαθούσε εναγωνίως να μην εφαρμοσθεί η προηγούμενη απόφαση της ΕΕ του 2008 που επέβαλε στα ΕΝΑΕ να επιστρέψουν στο ελληνικό Δημόσιο έντοκα όλες τις παράνομες επιδοτήσεις που είχε λάβει από το υπουργείο. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες του ναυπηγείο γνώριζαν περί της αποφάσεως αυτής . Ιδού ολόκληρη η επιστολή Ν.Ταβουλάρη:
"Οι πρόσφατες εξελίξεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) σε συνδυασμό με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο όμιλος των Ναυπηγείων Ελευσίνας/ Νεωρίου (ο Όμιλος) καθιστούν αναγκαία και επείγουσα την αναζήτηση μιας συνολικής λύσης του χρονίζοντος πλέον αδιεξόδου για το σύνολο της ναυπηγικής βιομηχανίας της Χώρας.
Δεδομένου ότι:
1ον Για τα ΕΝΑΕ έχει απαγορευθεί η εμπορική δραστηριότητα όπως και η ναυπήγηση/ επισκευές πολεμικών πλοίων εκτός του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
2ον Ταυτόχρονα τα ΕΝΑΕ δηλώνουν ότι διαθέτουν άμεσα παραγγελίες τόσο εμπορικών όσο και πολεμικών σκαφών (δηλώσεις ενώπιον της Επιτροπής της Βουλής, ανακοινώσεις, επιστολές. Για το θέμα των απαγορεύσεων αυτών τα ΕΝΑΕ προσέφυγαν στις 23.8.2011 στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ζητώντας την άρση των απαγορεύσεων αυτών).
3ον Από την άλλη πλευρά η οικονομική κρίση που διέρχεται η Χώρα προκαλεί σημαντική χρονική καθυστέρηση σε προγράμματα του ΠΝ που έχουν ανατεθεί ή και προγραμματιστεί στον Όμιλο.
4ον Ταυτόχρονα η εμπορική δραστηριότητα έχει περιοριστεί και λόγω της γενικότερης κρίσης στην Α. Μεσόγειο και κυρίως από την ασύγγνωστη προχειρότητα με την οποία οι αρμόδιοι δέχτηκαν να παραμείνει η Δεξαμενή Νο 4 (των 250 χιλ. Τόνων) αποκλειστικά στον «πολεμικό» τομέα του Σκαραμαγκά.
Με βάση τα ανωτέρω η πρόταση του Ομίλου Ελευσίνας/ Νεωρίου είναι η ακόλουθη:
α) Η ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ θα κατευθύνει παραγγελίες πολεμικών πλοίων και εμπορικών, που δηλώνει ότι διαθέτει, στον Όμιλο με αντάλλαγμα την απασχόληση πλεονάζοντος προσωπικού των ΕΝΑΕ για την εκτέλεση των παραγγελιών στις ναυπηγικές εγκαταστάσεις Ελευσίνας/ Σύρου.
β) Το Δημόσιο να κάνει χρήση της δυνατότητας που εμπεριέχεται στη Στρατιωτική Απόφαση της 1ης Δεκεμβρίου 2010 και να κρατήσει ως δημόσια περιουσία τις εγκαταστάσεις του Σκαραμαγκά που έχουν χαρακτηριστεί ως αμιγώς «εμπορικές» με στόχο να τις «συνεισφέρει» στην προσπάθεια ριζικής αναδιοργάνωσης του ναυπηγικού δυναμικού της Χώρας.
γ) Οι ως άνω ρυθμίσεις θα αποτελέσουν και ένα ουσιαστικό πρώτο βήμα για την ένταξη και των τριών ναυπηγείων σε ένα ενιαίο λειτουργικό σχήμα και θα επιτρέψουν τόσο στο Δημόσιο όσο και στα ΕΝΑΕ να «ξεπεράσουν» τα προβλήματα με την Ε. Επιτροπή μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο να αποφανθεί επί της προσφυγής των ΕΝΑΕ (ως § 2 της παρούσης).
Προς την κατεύθυνση αυτή ο Όμιλος αναλαμβάνει πρωτοβουλία επαφών με την ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ.
Ν. Ταβουλάρης
Source : defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου